بهترین جاذبه های دیدنی آدانا در ترکیه

همه چی دونی

سعی براین است که بهترین مطالب دراین وبلاگ گنجانده شود


بهترین جاذبه های دیدنی آدانا در ترکیه

 

جاذبه های دیدنی آدانا

آدانا (Adana) ششمین استان پرجمعیت ترکیه است که در جنوب کشور و در ناحیه آناتولی قرار دارد. آدانا، مرکز استان آدانا با صنعت پارچه و فراوری غذا سهم مهمی را در اقتصاد ترکیه دارد. حاصلخیزترین زمین های ترکیه در این شهر پیدا می شود و به همین دلیل قطب کشاورزی ترکیه است. آب و هوای مطبوع، آثار تاریخی افسانه ای، معماری زیبا، غذاهای خوشمزه ، هتل های راحت و مهمان نوازی خوب این شهر را مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات کرده است. می خواهیم تعدادی از جاذبه های آدانا را معرفی کنیم، 

آدانا

مسجد بزرگ (great Mosque)

مسجد بزرگ یک مسجد باستانی در شهر آدانای ترکیه است که قدمتش به قرن ۱۶ برمی گردد و در خیابان کیزیلی در کنار تالار رمضانوقلو قرار دارد. ساخت این مسجد در سال ۱۵۱۳ آغاز و در سال ۱۵۴۱ تمام شد، ساختمان این مسجد در زلزله سال ۱۹۹۸ صدماتی دید به همین دلیل در سال ۲۰۰۴ مرمت شد. در طراحی ساختمان مسجد از معماری دوره باستانی عثمانی استفاده شده و مناره های زیبایش تاثیر هنر مملوک را به خوبی به نمایش گذاشته اند، هنری که در آن نما با دو سنگ رنگی جذاب تزئین می شود. در قسمت شرقی مسجد یک مدرسه قدیمی هست که به زیبایی با معماری عثمانی طراحی شده است.

مسجد بزرگ

پارک آبی ماویسو آکالند (Mavisu Aqualand)

ماویسو آکالند یک پارک آبی تفریحی لذت بخش و هیجان انگیز است که در منطقه رودخانه سیحان قرار دارد. در این پارک آبی می توانید با سرسره های آبی مختلف، رودخانه تنبل، استخر موج و … شور و هیجان خاصی را تجربه کنید. شنا در این استخرها کاملا امن است چون غریق نجات ها همیشه در کنار استخرها مراقب این هستند تا به کسانی که مهارت چندانی در شنا ندارند کمک کنند. در این پارک آبی رستوران های زیادی هست که می توانید در آنجاغذاهای متنوع و خوشمزه شامل غذاهای دریایی و کبابی را در حالی که به موسیقی زنده گوش می دهید میل کنید.

پارک آبی ماویسو آکالند

موزه فرهنگی و علمی آتاتورک

موزه فرهنگی و علمی آتاتورک یک خانه سنتی دو طبقه است که با سنگ و آجر در قرن ۱۹ ساخته شده است. این موزه در خیابان سیحان قرا دارد و ۶ روز در هفته به جز دوشنبه ها می توانید از آن بازدید کنید. در طبقه همکف این موزه یک کتابخانه هست که در آن روزنامه های مختلفی که در دوران جنگ جهانی دوم و عثمانی منتشر می شده و کتاب های لاتینی که مردم آن ها را اهدا کرده اند به نمایش گذاشته شده است. در طبقه بالای این موزه هم اتاق های مختلفی هست که آثار مربوط به زندگی آتاتورک را به نمایش در آورده است.

موزه فرهنگی و علمی آتاتورک

خرابه های آناوارزا (Anavarza)

خرابه های آناوارزا خرابه های قلعه آناوارزا هستند که بر روی دامنه های کوهی نزدیک به روستای دیلکایا در آدانا قرار دارد. این قلعه مربوط به تاریخ باستانی مردم بومی این محل است و در مسیر رسیدن به آن هیچ استراحتگاه یا رستورانی وجود ندارد و ماجراجویان زیادی مسیر رسیدن به آن را بالا می روند.

خرابه های آناوارزا (Anavarza)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





♥ نوشته شده در پنج شنبه 10 خرداد 1397 ساعت 15:14 توسط تنهاترین تنهای دنیا:

Design By : Bia2skin.ir